Παρακαλώ περιμένετε...

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ mHealth ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

15/04/2022
Blog-Digitalization.jpg?fit=1200%2C628&ssl=1

Η ψηφιακή τεχνολογία προχωρά εκθετικά και το κόστος της γίνεται ολοένα και πιο προσιτό.

Ήδη από τον Ιανουάριο του 2020 μελέτη του Παρατηρητήριου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ η οποία εκπονήθηκε σε συνεργασία με την εταιρία συμβουλευτικών υπηρεσιών Deloitte έφερε στο προσκήνιο την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών υγείας και την σημασία τους στο μετασχηματισμό του κλάδου της υγείας. Η μελέτη καταδείκνυε ότι οι νέες τεχνολογίες έχουν το δυναμικό να μετασχηματίσουν ριζικά τον κλάδο, ωστόσο οι προκλήσεις που ενέχουν είναι σημαντικές: ρυθμιστικά εμπόδια, οικονομικοί περιορισμοί, αλλά και δυσκολίες στην αποτελεσματική ψηφιοποίηση των δεδομένων των ασθενών.

Η ψηφιακή τεχνολογία συνδέει ασθενείς και ειδικούς, οδηγώντας σε καλύτερα αποτελέσματα υγείας μέσω της ενημέρωσης/εκπαίδευσης, της αμφίδρομης απομακρυσμένης παρακολούθησης και της υποστήριξης της τήρησης της θεραπείας [2], που συμβάλλουν σε περισσότερο εξατομικευμένη θεραπεία..

Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για την εκπαίδευση των ασθενών και των φροντιστών αποτελεί κρίσιμο μοχλό για τη συμμετοχή των ασθενών στη θεραπεία. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι ασθενείς είναι πιο πιθανό να κάνουν καλύτερες επιλογές και να ασχοληθούν με την υγεία τους, εάν μπορούν να έχουν γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες.

Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι ασθενείς τώρα περισσότερο από ποτέ ενδιαφέρονται για την αυτοφροντίδα ώστε να ενισχύσουν την υγεία και την ευημερία τους.

Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία έχει περάσει στην υποστήριξη της ψυχικής υγείας και συλλογή δεδομένων. Η κινητή υγεία (mHealth) παρέχει στους γιατρούς, τους ερευνητές και το γενικό πληθυσμό νέους τρόπους παρακολούθησης της προόδου ενός ασθενούς, πρόσβασης σε εργαλεία αυτοβοήθειας και αύξησης της κατανόησης της ψυχικής ευεξίας.

Οι εφαρμογές για την ψυχική υγεία μπορούν να παρακολουθούν φυσιολογικές ενδείξεις που σχετίζονται με διαταραχές ύπνου, άγχος, κατάθλιψη, φοβίες και ψύχωση. Για παράδειγμα, η κατάθλιψη σχετίζεται με πτώση των επιπέδων δραστηριότητας – λιγότερη άσκηση, κίνηση και λιγότερες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Οι αισθητήρες ενός smartphone μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό μοτίβων αλλαγμένης συμπεριφοράς που μπορεί να αντιπροσωπεύουν τα πρώιμα προειδοποιητικά σημάδια μειωμένης διάθεσης.

Ορισμένες εφαρμογές για την ψυχική υγεία μπορούν ακόμη και να βοηθήσουν στη διάγνωση προβλημάτων. Άλλες εφαρμογές βοηθούν τους ανθρώπους να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται τη διάθεση τους χρησιμοποιώντας τεχνικές αυτοαξιολόγησης.  Τα δεδομένα και οι πληροφορίες επιτρέπουν στους ασθενείς περισσότερο έλεγχο της διαχείρισης της ψυχικής τους υγείας, ενώ συγχρόνως επιτρέπουν στους κλινικούς γιατρούς να τους παρακολουθούν και να τους υποστηρίζουν εξ αποστάσεως.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, οι ασθενείς με ψυχική ασθένεια είχαν περισσότερο παθητικό ρόλο στη θεραπεία τους. Ήταν υποχρεωμένοι να παρακολουθούν εβδομαδιαίες συνεδρίες, να παίρνουν τα φάρμακά τους κάθε μέρα και να αναφέρουν τα συμπτώματά τους στον κλινικό ιατρό στην επόμενη συνεδρία τους. Τώρα, οι ασθενείς θέλουν να συμμετέχουν στη θεραπεία τους.

Οι εφαρμογές υγείας μπορούν να βοηθήσουν τους κλινικούς ιατρούς και τους ασθενείς επιτρέποντας τους την αυτοθεραπεία, επιταχύνοντας τη διαδικασία αποκατάστασης και δίνοντας προτεραιότητα στη θεραπεία για όσους τη χρειάζονται περισσότερο.

Ζούμε σε μια εποχή όπου έχουμε ενσωματώσει τα smartphones στην καθημερινή μας ζωή, από την επιχειρηματική δραστηριότητα μέχρι την αλληλεπίδραση με τους αγαπημένους μας. Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτήν την τεχνολογία για να βοηθήσουμε όσους τη χρειάζονται περισσότερο;

Αναφορές:
Connected Health: How Digital technology is transforming health and social care. Deloitte Health. http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/life-sciences-health-care/deloitte-uk-connected-health.pdf

[2] Putting patients first. The NHS England business plan for 2013/14 and 2015/16. https://www.england.nhs.uk/wp-content/uploads/2013/04/ppf-1314-1516.pdf

Branded by impressme.gr

elΕλληνικά